Skip to content

12.03.2012

1

Маркетинг чрез безплатни обяви

маркетинг

безплатен маркетинг

Или какво може да се научи от безплатните обяви

Повечето сайтове за безплатни обяви изкючват опцията за коментиране на дадени предложения. Какво обаче ще се случи, ако тази забрана бъде премахната и някой изследва коментарите под всяка безплатна обява? Хората търгуват от началото на времето и малко или много всеки знае как да потърси изгодата за себе си. Ако, да речем, се наемат няколко маркетолози, които да изследват мнението на коментиращите под всяка безплатна обява, то резултатите биха могли да бъдат доста полезни.

Например фокус-групите, които се организиарат за количествени и качествени маркетингови изследвания са една страна на традиционния маркетинг. Тайното проучване, обаче, може да доведе до не по-лоши резултати.

Ако разгледаме форумите, където също често се предлагат безплатни обяви, ще открием доста форумни кибици, които хвърлят мнението си и разказват опита си с предлаганата стока или услуга. Често мнението им може да е крайно, но когато се натрупа известно количество подобни мнения, фактите започват да изплуват на повърхността.

Маркетинг изследователите, при добро познаване на средата, биха могли и сами да пускат „въдицата“ за интернет мнения към безплатни обяви. Така не инвестират нищо, освен времето си и получават информация от (сравнително) чиста ръка, където липсва притеснението и стягането, което иначе винаги съпътства участниците във фокус групите.

Безплатните обяви са притегателен център за простолюдието, което иска да се отърве от свой стар продукт – най-често използван, като целта е да го замени с друг. Това също може да се вземе предвид при поставянето на оценката. Да не говорим, че промотирането на всеки продукт или услуга в безплатните обяви, както и последващото продаване или непродаване си е безценен урок по маркетинг в съвремнни онлайн условия.

Безплатните обяви не трябва да се пренебрегват от всеки, който иска да се зарови в съвременната търговска действителност. Общуването и разпродаването на стока между масовия интернет потребител оформя потребителската реалност. А нали тя е целта на маркетинг специалист?