Skip to content

18.05.2011

Бюджет за реклама

Формирането на бюджета е най-трудно за решаване. Използват се разлчни методи:
– метод на наличните средства – всичко, което може да си позволи фирмата при реклама. Бюджета така не се обвързва с рекламните цели.
– метод на процент от продажбите (продажната цена) между продажбите и финансовите средства за рекламата.
Недостатъци – липса на връзка с целите (намаляват ли продажбите, намалява и рекламата)
– метод на конкурентния паритет (равенство) – финансовите средства се увеличават или намалят в зависимост от рекламните действия на конкурентите.
Предимства – изхожда от състоянието на пазара, предпазва от избухването на рекламни войни.
– метод на приръста формиращ бюджета на база изразходваните средства за предшестващ период и прогнози за предстоящия. Така бюджета се основава на минали успехи и бъдещи тенденции. Роля играе точноста при прогнозирането.
Недостатъци – не се обвързват средствата с преследваните рекламни цели.
– метод на целта и задачите – първо се определят целите и задачите на рекламата, остойностяват се и се сумират.