Skip to content

20.02.2012

2

Социалните мрежи като платформа за безплатни обяви

социални мрежи

Социални мрежи Bezplatno.BG

Еволюцията –  от вестниците за безплатни обяви, през сайтовете, до социалните мрежи е интересна да се проследи. Макар все още да се четат този тип периодични издания и да има огромното количество сайтове на подобна тематика, социалните мрежи като масово явление постепенно започват да завземат територията и на каналите за безплатни обяви.

За никого не е проблем, а и все по-често се случва, във фейсбук човек да попита дали някой иска да купи новородените му кученца. Така този човек достига до аудитория от, средно, няколкостотин души, особено ако някой от неговите най-близки приятели сподели безплатната обява и през своя профил.

Освен това във фейсбук има и няколко (макар и не особено развити) групи, където се предлагат само безплатни обяви. Хората, които искат да потърсят даден продукт могат да разгледат групата или просто да мернат на стената си как някой продава дъмбелите си. Това са си безплатни обяви от чист вид, макар и в различна форма.

Друг случай е Twitter, където формата на комуникация си е типично кратко съобщение. Отново шанс за безплатна обява. Нерядко се срещат и предложения за работа в Twitter – когато се търсят хора за точно определена позиция (най-често свързана със социалните мрежи).

С какво обаче изостават социалните мрежи спрямо по-древната си конкуренция? Един добре организиран сайт за безплатни обяви ще включи в себе си много по-добре организирани и структурирани предложения. Ще се предложи добра модерация, както и възможност за много по-голямо количество безплатни обяви. Освен това, в такъв сайт човек би могъл да остане анонимен и да продаде или купи нещо без да разберат всичките му интернет познати.

Макар нарастващото влияние на социалните мрежи да завзема все по-голям дял от услугите свързани с комуникация, изводът е, че при безплатните обяви все още най-удачния вариант си остават специализираните сайтове (и може би периодични издания) от този тип. Влиянието на социалните мрежи, обаче, е непредсказуемо, така че бъдещето на комуникациите и търговията ще се избистря допълнително.